Wednesday, April 29, 2009

Hari Jadi Ke 44 n DG 44

Syukur, masa telah menganjak usia. Kini usia telah meningkat 44 tahun dan pada tahun ini juga telah naik pangkat 44. Seusai umur 44 banyak membuahkan hasil. Awal tahun 2009 bunga -bunga kejayaan mula memekar. Bermula dengan pencalonan untuk mendapat Pingat dari Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Ke Bologna dan Frankfurt, Menyiapkan tesis dan konvo Master pada Ogos ini dan banyak lagi kenangan manis.Terima kasih untuk segalanya yang berada disekeliling. Hari jadi juga amat bermakna kerana disambut bersama keluarga dan rakan sekerja. Hanya tinggalan makanan di Pizza Hut , sambutan harijadi bersama keluarga. Tanggal 28 April ke Residence UNITEN Hotel , Luncheon bersama officemate.dan ada special birthday request and live band..

video

Kuala Lumpur International Book Fairs 2009

Segalanya telah berakhir untuk tahun ini . KLIBF 2009 telah berlalu pada 26 April lalu dengan pengunjung seramai 1.5 juta orang. Walaupun tidak menepati sasaran tetapi kualiti mereka yang hadir memuaskan dan sale buku jangan cakaplah... PTS je boleh sale sampai 500 ribu cash.
Tetapi kepuasan yang tidak terhingga... berjaya menyiapkan teks ucapan Menteri Pelajaran dengan baik sekali dan tentu sekali atas sokongon dan komen yang positif from seorang yang bermakna dalam kerjaya... Halim. Begitu juga dengan Hari Buku dan Hak Cipta Sedunia pada 23 April dan lahirlah lagu tema dengan lirik dicipta olehku dengan bantuan University Limkokwing. Teks ucapan KPPM juga tidak banyak yang diedit baik semasa perasmian KLIBF mahupun Hari Buku dan Hak Cipta Sedunia.
Segalanya berjalan lancar dan media mula menyerbu untuk mendapatkan maklumat. Kesian media kerana terlepas pandang mengenai pertukaran waktu pelancaran World Book Day. anyway seronok juga bila nama disebut dalam Radio 24, Utusan Malaysia, Sinar.
Terlalu banyak yang hendak dikongsi tetapi tak tahu bagaimana nak meluahkannya.

Thursday, April 2, 2009

Bologna ,Italy and Frankfurt Germany

Alhamdulillah sememangnya rezeki menyebelahi aku dan diberi peluang untuk ke Bologna Italy langsung ke Frankfurt German. Ke Bologna dengan seribu satu halangan dan cabaran sebelum berjaya. Dengan financial yang merudum dan persediaan yang hactic akhirnya berjaya juga. Perjalanan memakan masa 15 jam dari KLIA ke Frankfurt dengan Lutfhansa Air then ke Bologna melepasi banjaran Alps yang masih diliputi sajli.
Bologna seperti kampung biasa dan cuaca dingin hingga 5 darjah celcius menyambut kami, setelah berehat di Holiay Inn Via Emilia terus ke tapak pesta buat preparation.
Sedih rasanya bila tengok stand Malaysia yang cokia je. tengok Taiwan, Korea dan Thailand rasa macam ketinggalan je. Anyway tahun depan aku akan ke sana lagi dengan satu matlamat baru. stand malaysia perlu ada tema dan konsep yang jelas.
Aku berada di book fair selama 5 hari dan selama itulah aku belajar pelbagai perkara,aku lihat ia adalah sebuah trade fair dan aktiviti menjual hak cipta berlaku dengan meluas sekali. tiada pengunjung yang datang nak beli buku tapi mereka yang datang adalah mereka yang ada bussiness intention. bagus pengalaman yang amat mahal.