Thursday, April 2, 2009

Bologna ,Italy and Frankfurt Germany

Alhamdulillah sememangnya rezeki menyebelahi aku dan diberi peluang untuk ke Bologna Italy langsung ke Frankfurt German. Ke Bologna dengan seribu satu halangan dan cabaran sebelum berjaya. Dengan financial yang merudum dan persediaan yang hactic akhirnya berjaya juga. Perjalanan memakan masa 15 jam dari KLIA ke Frankfurt dengan Lutfhansa Air then ke Bologna melepasi banjaran Alps yang masih diliputi sajli.
Bologna seperti kampung biasa dan cuaca dingin hingga 5 darjah celcius menyambut kami, setelah berehat di Holiay Inn Via Emilia terus ke tapak pesta buat preparation.
Sedih rasanya bila tengok stand Malaysia yang cokia je. tengok Taiwan, Korea dan Thailand rasa macam ketinggalan je. Anyway tahun depan aku akan ke sana lagi dengan satu matlamat baru. stand malaysia perlu ada tema dan konsep yang jelas.
Aku berada di book fair selama 5 hari dan selama itulah aku belajar pelbagai perkara,aku lihat ia adalah sebuah trade fair dan aktiviti menjual hak cipta berlaku dengan meluas sekali. tiada pengunjung yang datang nak beli buku tapi mereka yang datang adalah mereka yang ada bussiness intention. bagus pengalaman yang amat mahal.

No comments: