Sunday, October 18, 2009

AKSESORI WANITA

Kalau ditanya apa yang wanita sukakan dan menjadi idaman? Tentu jawapannya barang kemas. Kalau dikampung aku.. lip lap lip lah rantai tangan dan gelang berselayut bila nak pergi kenduri kahwin. Kalau wanita di bandar mungkin kurang sikit. Kalau yang ada pun suka kepada fesyen moden, yang ada platinum dan fesyen yang up to date. Bagi aku... kurang berminat. Aku lebih rela membeli gajet- gajet teknologi terkini. Tak percaya... kalau buka tas tangan, alat solek agak kurang, yang ada cuma asas saja supaya tidak nampak suram. Selebihnya.. sarat dengan lap top mini, thumb drive dari 1G ada, 2G ada, 4G dan terkini 8G. Dulu ada Ipod 30G, tapi itu pejabat lama punya, so terpaksa pulangkan. Selain tu.. ada MP3 player untuk kereta, baru beli juga. Terkini aku beli kamera Sony Cyber Shot 12 pixel. Payah nak pinjam-pinjam orang punya, ada sendiri punya senang. Agak terkilan juga hari ini kerana tidak berjaya membeli Celcom Broad Band kerana Celcom tutup pasal festival. Sebenarnya, aku seperti orang tidak gosok gigi jika sehari tidak dapat melayari internet....

No comments: