Saturday, October 24, 2009

KECELARUAN

Saat hati ini terasa kososng dengan kehilangan sesuatu yang amat disayangi, Tuhan masih sayangkan aku lagi. Pertamanya aku masih selamat dan penceroboh itu tidak mencederakan malah memperlakukan sesuatu yang diluar dugaan. Ada kemungkinan dalam keadaan yang terkejut dia akan mempertahankan dirinya dan sekiranya aku melawan , mungkin aku akan dicederakan.
Keduanya, dalam kekalutan peraaan, aku diberi peluang ke udara oleh Radio Bernama 24 pada jam 11.15 hingga 12.00 dan diulang siarannya pada jam 8.15; 11.15 pada 22 Okotber yang lalu. Komen yang memberangsangkan dari suami dan bonda serta beberpa rakan lain. Topik yang dibicarakan berkisar Berguru dengan Ibubapa. Terima kasih UthayaSB yang memperkenalkan aku dengan Nazira Noran.

Ketiga, dalam kekalutan perasaan, aku telah berjaya membentangkan Kertas Kerja bertajuk Designing and Developing Information Literacy Training Module to Teacher Librarian Based on The Big6 Model pada International Malaysian Educational Technology Conference IMETC 2009 di Hydro Hotel , Batu Feringhi pada 24 Oktober 2009. Aku telah mendapat membentangnya dengan baik. Terima kasih juga pada Leowenia dan Ho kerana merekalah yang menjadi editor dan perangsang untuk aku menulis dalam Bahasa Inggeris.

Keempat, pagi ini Ahad 25 Oktober 2009, aku bergegas pula ke BTPN Kedah, sebagai penceramah untuk topik Integrasi Literasi Maklumat dalam Pengajaran dan Pembelajaran. Aku sedaya upaya menyiapkan bahan tadi malam.

Tadi malam juga aku menangis sepuas-puasnya bila terkenangkan lap top kesayanganku. Selama kehilangannya lima hari yang lepas, aku masih mampu menahan perasaan, tetapi malam tadi aku break down juga...

Sesungguhnya aku insan yang lemah dan kerdil di bumi Allah dan aku bersyukur kerana disekeliling aku ramai yang masih menyayangi aku dan memberikan semangat kepada aku untuk terus bangkit dari kejatuhan semalam...

No comments: