Thursday, October 22, 2009

KEHAMPAAN DAN TERKILAN

Sesuatu yang belaku ke atas diri kita mungkin ada hikmah disebaliknya dan perlulah bersyukur kerana Allah masih sayangkan hambanya. Hari ini dan semalam , hidup dirasakan amat kosong. Aku jadi tidak menentu, fikiran bercelaru, tidak fokus dan kemurungan mula menguasai aku. Begitulah perasaan apabila benda yang sangat kita sayang dan menjadi sebahagian daripada hidup direntap keluar dari dalam diri. Aku kehilangan laptop,kamera sony dan yang paling terkilan telefon bimbit . Semua data dan maklumat yang penting hilang sudah. Segala nombor telefon kawan-kawan dan saudar mara lesap. Aku jadi bingung seketika. Hati ini tetap menyalahkan pihak Hotel yang cuai dalam urusan keselamatan tetamu. Persoalan timbul, bagaimana penceroboh boleh memasuki bilik aku . Bilik hotel sepatutnya tempat yang selamat untuk tetamu. Di mana kawalan keselamatannya. Aku tidak terkata apa-apa...

No comments: